El CRAI de la UB té en el seu web una secció on respon a les preguntes més freqüents (PMF) dels usuaris. Teniu un dubte sobre “El meu compte”? Potser les PMF us poden ajudar:

Com accedeixo a ‘El meu compte’?
Des de qualsevol aparell amb connexió a Internet, accedint a la pàgina principal del catàleg del CRAI de la Universitat de Barcelona, pots accedir a El meu compte de dues maneres diferents:

  • amb l’identificador local (usuaris UB): part esquerra del correu electrònic de la UB i contrasenya.
  • amb l’identificador CRAI (carnet Som UB): nom i cognom, i codi de barres del carnet.

Com puc saber quins documents tinc en préstecs i l’estat de les meves reserves?
Quan t’identifiques a El meu compte t’apareix el llistat de documents que tens en préstec amb la data de retorn corresponent. Si en el moment d’accedir a El meu compte tens alguna reserva feta, la pantalla que t’apareix és la de les teves reserves. En aquest cas, per accedir a l’estat dels teus llibres en préstec has de clicar sobre la pestanya exemplars actualment en préstec.

Puc actualitzar les meves dades personals?
Sí. Quan es produeix un canvi en la teva adreça, telèfon o correu electrònic, pots accedir a l’apartat Dades personals i modificar-les.

Com puc consultar el meu historial de préstecs?
Per consultar el teu historial de préstecs és necessari que activis aquesta opció prèviament. Clica primer El meu historial i després Activar. Tota la circulació de documents associada al teu registre d’usuari quedarà enregistrada. Pot desactivar aquesta opció en qualsevol moment clicant el botò Desactivar.

Com puc renovar un préstec?
Des del llistat dels documents que tens en préstec, selecciona el document que vols renovar i clica el botó Renovar marcats. Si vols renovar tots els documents prestats, has de marcar l’opció Renovar tots sense seleccionar prèviament cap document. Només es permet renovar durant els 3 dies abans que venci el període de préstec; si ho fas abans, apareix el missatge “Massa aviat per a renovar”. Tampoc et permet renovar els llibres que estiguin reservats per altres usuaris; en aquest cas apareix el missatge “Reservat”.

Com puc reservar documents?
Un cop localitzat el document al catàleg, clica l’opció Reservar. A la pantalla de verificació de la reserva pots escollir la biblioteca on vols recollir el document i la data a partir de la qual la reserva quedarà cancel·lada en cas de no devolució del document.

Font: PMF: El meu compte