http://www.productoslanzac.com/images/mandarina2.jpgL’any passat l’escriptora i periodista Clàudia Pujol publicava En l’escena del crim, el relat, entre la ficció i la realitat, de deu casos de l’investigador forense (i, paradoxalment, pediatre) Narcís Bardalet, cap de l’Institut de Medecina Legal de Girona. El llibre és la continuació de Diari d’un forense : anatomia de 10 crims reals, obra editada per Mina el 2007, en la qual l’autora ja s’endinsava en deu crims que tingueren l’Empordà de teló de fons. En ambdues obres, Clàudia Pujol disfressa la identitat d’alguns dels protagonistes de les històries narrades. Diu l’autora:

“Resulta increíble como se ha avanzado en esta ciencia… ¡Hace sólo treinta años las autopsias se practicaban en los cementerios! Además, como no había refrigeración, los muertos se acababan descomponiendo. La autopsia se hacía delante de los curiosos, sin guantes protectores, el cráneo se abría con fuerza y con una sierra manual, y las vísceras se guardaban en tarros de Nescafé mientras se esperaba a que fueran llevadas al juzgado”

Hi ha qui ha comparat el forense Bardalet amb el comissari Salvo Montalbano, el popular personatge d’Andrea Camilleri. Malgrat l’enfocament literari de l’obra, el llibre, però, explica amb rigor l’entramat científic i policíac dels diferents assassinats descrits. En les pàgines de Diari d’un forense es reconstrueixen els casos d’una manera gairebé cinematogràfica, sempre exposant els punts de vista de la víctima, del criminal i de l’investigador.

Teniu Diari d’un forense : anatomia de 10 crims reals (B/N/PUJ) a la primera planta de la Biblioteca, classificat en la secció de narrativa.