Si voleu conèixer la feina que desenvolupa Nacions Unides us recomanem la lectura del darrer informe anual que ha presentat a l’Assemblea General el seu Secretari General, Ban Ki-moon. A la Memoria del Secretario General sobre la labor de la Organización, que podeu consultar en paper a la Biblioteca Dipositària de les Nacions Unides (A/65/1) o en aquest enllaç en PDF, trobareu text i dades estadístiques que descriuen quins són els objectius de treball de l’ONU i fins a quin punt s’han assolit durant l’any anterior.

Un exemple: la voluntat de Nacions Unides de destacar el paper de les dones en l’assoliment dels objectius de l’organització, punt que queda ben clar a la introducció de l’informe:

Las mujeres pueden aportar la fortaleza y el dinamismo que el mundo necesita desesperadamente para superar los problemas globales. Son el fundamento esencial sobre el que se deben erigir los pilares de la paz, la seguridad, el respeto de los derechos humanos y el desarrollo. Si se empodera a las mujeres, estas recompondrán las sociedades desarticuladas por la guerra, reactivarán los mercados y el crecimiento económico, serán la piedra angular de las familias y lucharán por la justicia, los derechos humanos y la dignidad humana. Sin su plena participación, el sistema internacional no podrá responder a las múltiples exigencias que pesan sobre él.”