http://www.diariodenavarra.es/actualidad/20090406/fotos/2009040601125937_375.jpg“Incluso con el chupete en la boca, Alejandro mostraba el máximo desdén por caballitos de cartón y toda suerte de muñequitos; por los objetos que hacían ruidos, como los sonajeros o aquel sonriente osito que tenía unos cascabeles dentro de su panza suavemente peluda, sentía el más profundo e indisimulable de los desprecios: sencillamente, lo apartaba de sí de un manotazo, con esa mala educación y esa desconsideración que sólo de niños podemos mostrar a las claras, cuando aún las buenas maneras no han apagado la endeble candela de la sinceridad y la naturalidad”.

Així arrenca Hígado de oca a las uvas, la novel.la de Francisco Sosa Wagner (Alhucemas, 1946) publicada el 1998 per El Clavell, en la qual el catedràtic de Dret administratiu de la Universitat de Lleó, escollit recentment diputat en les darreres eleccions al Parlament Europeu de 2009 per UPyD i membre de l’Acadèmia Internacional de Dret Comparat des de 2008, satiritza sobre el món de l’especulació immobiliària. Una prosa acurada i un sentit de l’humor molt particular defineixen l’estil narratiu del Dr. Sosa Wagner, el qual anteriorment havia publicat la novel.la Es indiferente llamarse Ernesto (Premi Miguel Delibes 1992) i el llibre de contes Escenas históricas pero verdaderas (Premi de Café Bretón 1993).

Si us interessa aprofundir en l’obra científica de l’autor, us recomanem consultar el breu perfil biobibliogràfic del Dr. Sosa Wagner que va aparèixer en el post Soserías, publicat pel Bloc de Dret l’octubre de 2008.