Fa dues setmanes es va presentar l’espot Antes de colgar tu imagen en la web, piénsalo dins la campanya En la web tu imagen es de todos, promogut pel Defensor del Menor de la Comunitat de Madrid amb la col.laboració de l’Obra Social Caja Madrid, Telefónica i Telemadrid, amb l’objectiu de fomentar la responsabilitat dels nens i dels adolescents en el bon ús de les noves tecnologies i, concretament, d’Internet i de les xarxes socials. L’anunci s’està emetent a Telemadrid cinc cops al dia i s’ha ofert de manera gratuïta a la resta de cadenes.

Una adolescent comprova impotent com els companys de l’institut tenen una foto seva als mòbils i com diferents desconeguts la reconeixen i la incomoden després d’haver penjat imatges seves a Internet. Sospitàvem que l’anunci, inspirat en un altre realitzat als Estats Units, podria generar certa polèmica als mitjans de comunicació, com de tant en tant passa amb les campanyes governamentals antidroga, les que pretenen reduir el nombre d’accidents de trànsit o les que incentiven l’ús del preservatiu entre els adolescents, però no ha estat així. En aquesta ocasió, ha passat bastant desapercebut. Ni la gravetat del tema, ni el debat sobre la protecció de dades que es reobre de tant en tant ni el discutible estereotip dels homes de quaranta anys de l’anunci han trobat ressò a la premsa o a les tertúlies radiofòniques.     

La major part de les obres sobre protecció de dades les trobareu a la tercera planta de la biblioteca, a l’apartat NAb5 (Drets individuals i de l’àmbit privat, dins el més general de Drets i llibertats). En aquest enllaç teniu una selecció de llibres que parlen de la protecció de dades a Internet.